torsdag 8 maj 2014

Träning=energikick

Efter uppvärmningen idag som bestod av ganska lång skritt, både på långa tyglar och arbete, lätt jogg i trav i rund, låg form samt trav och galoppövergångar med sidoförflyttning i övergången galopp-trav
 tittade vi lite på skolorna ur B4:an  samt galoppvägarna.
Skolorna gjorde hon väldigt fint och jag behövde bara göra om högerslutan eftersom jag red en slarvig väg första vändan. Efter en skrittpaus där jag gjorde några skrittpiruetter, halter och ryggningar bestämde vi oss för att jag skulle testa galoppvägen också.
Min kommentar var: " Vi testar o ser hur lång hon blir...:-))" Men inte då..hon höll ihop sig hur fint som helst och alla byten var spikraka och jättefina!
De enkla bytena gjorde vi om några gånger eftersom hon har en tendens att "hugga lite" i övergången ner till skritt. Men vi avslutade med två välbalanserade byten utan spänning.

Nästa helg är det dags för tävling igen och min plan är att bara rida igenom programmet och försöka göra det så okomplicerat som möjligt. :-)
 Heddan är taggad för lite jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar