torsdag 1 maj 2014

Första träningen på ett tag

Idag var jag iväg och tränade för första gången på ca 1½ månad. Egentligen kanske det inte var en regelrätt träning utan jag vill rida ett lättare pass med tränarens ögon på mig. Mest för att stämma av hur hon tyckte hon såg ut och rörde sig. Hedwig kändes iallafall fräsch och fin och vi fokuserade mest på lösgörande arbete. Två saker som jag tycker visar att hon mår bra i kroppen just nu är att hon inte håller på och byter fram och tillbaka i galoppen innan hon är helt uppvärmd samt att när jag väl red bytena så var de på hjälpen, helt raka och mjuka utan något studs eller liknande. Jag gjorde bara två byten eftersom de blev bra båda två och då fanns det ingen anledning att tjata mer om dem. Dessutom är hon superpigg och väldigt energisk. Fick sitta o wohoa en hel del för att dämpa hennes framfart något. :-) Men man blir ju varm och glad i hjärtat när man ser den där härliga, välvda halsen framför sig o glada spetsade öron.

Idag var även första gången som jag kopplade på släpet på nya bilen och vad kan man säga..I love my subaru legacy!

 Kände inte ens att jag hade släpet påkopplat.
Väldigt skönt att ha en så stark, bra fyrhjulsdriven bil när min ögonsten ska dras runt på vägarna. :-)

Hedwig har bara arbetats väldigt lätt under en längre period blandat med en hel del vilodagar. Först och främst såklart pga att hon hade en väldigt liten böjprovsreaktion men även pga att jag tog en tur ner till Skåne där jag hälsade på en av mina käraste vänner. Så mycket prat och skratt, Förutom att jag egentligen var väldigt sjuk då jag av någon anledning drabbats av förkylningen från helvetet, var det tre underbara dagar som gav jag mig massvis med både energi och glädje. Supersnälla Sandra tog hand om Heddan när jag var borta som tack för att hon fick låna mitt släp när hon skulle hämta sin nya häst. :-)
Alltid bra när man kan hjälpa varandra tycker jag.

Jag har anmält till en del tävlingar framöver och eftersom Heddan börjar kännas såpass fin igen börjar även lite mer tävlingsmotivation återvända, 

Både hon och Bonsay har nu även fått sina fina maskots som sitter på tävlingsgrimmorna. Vet inte riktigt vilken av dem som är sötast! Bonsays lilla lejon visade sig även vara utrustad med små fina vingar så förutom att den kommer göra honom modig som ett lejon på tävlingsbanan kommer den även ge honom vingar under hovarna så han kommer flyga fram i programmen nu! Heddans lilla lamm är dekorerad med små söta blommor och passar henne perfekt. Hon är ju mattes sötaste lilla älsklingshäst! :-))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar