fredag 28 februari 2014

Träning för Per Sandgaard

Torsdagar brukar jag i vanliga fall träna för min ordinarie tränare men igår blev det lite annorlunda. Pia ringde förra veckan och frågade om jag hade lust att rida för Per istället eftersom han skulle komma till anläggningen. Jag var iväg och red för honom vid två tillfällen när Hedwig var sju år och var då nöjd med hjälpen jag fick så jag tackade ja.
Fokus låg på att hon skulle komma loss i sidorna och runda sig bättre över ryggen. Det blev mycket övergångar ,förflyttningar i sidvärts, 10-meters volter i galopp samt lite skolor i galopp.

Heddan jobbade på riktigt bra tycker jag (och även jag om jag får säga det själv
)

Mona var snäll och kom dit och filmade hela träningen fram tills att minneskortet blev fullt.
Film från del av träningen

Efter träningen var hon rejält trött men ganska väl genomarbetad. Idag blev det därför bara ett lättare jogginpass på tömmen.

Innan joggingpasset idag så fick hon inviga sitt nya skrittmaskinstäcke från Back on Track. Jag har länge velat ha ett men blivit avskräckt av det höga priset. Nu fick jag tag i ett begagnat men princip i nyskick för en fjärde del av nypriset. Toknöjd med det!
Imorgon funderar jag på att skritta över till Borgs och låta henne cantra ett tag på deras galoppbana. Tror hon skulle må bra av att få galoppera på ordentligt och förhoppningsvis göra av med lite spänningar i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar