lördag 1 februari 2014

Börjar så smått planera för vårens tävlingar

Ryttare (iaf tävlingsryttare) tror jag hör till de mer skrockfulla i samhället och detta kan yttra sig på lite olika sätt. Försök tex att säga "Lycka till!" till någon som är på väg till tävling eller ännu värre..är på väg in på banan,, Har man tur för man på sin höjd ett kort: "Jaja"..eller "ok" till svar. Av någon besynnerlig anledning anses det nämligen betyda otur om man säger "tack" när någon säger "lycka till!"
Inte heller vill så många skylta för mycket med till vilka tävlingar man har anmält eller planerar anmäla till. Detta kan då leda till att hästen blir halt eller att man gör ett riktigt dåligt resultat..inbillar man sig alltså.
Nåväl, jag har själv börjat planerat lite smått vilka tävlingar som kan tänkas vara intressanta för oss. Håller tummarna att Heddan ska vara skadefri samt inte göra allt för dåliga resultat på tävlingarna även om jag lägger ut en lista på intressanta tävlingar.

Eventuellt beror ovilja på att presentera tävlingslistan på att det alltid finns de som glädjer sig lite åt andras mindre lyckade resultat.
Det ligger nog lite i människans natur, skadeglädjen är den enda sanna glädjen, och jag ska inte påstå att jag själv är helt utan skuld. Den som påstår det ljuger skulle jag vilja påstå eller hör inte till det inte alltid jätteattraktiva släktet "tävlingsmänniska".

Här är i allafall de tävlingar som är intressanta för oss under våren. Den första har jag redan hunnit rida.


2014-01-25 Katrineholms Ryttarförening, msvB4, resultat: 62.8% ,oplacerad
2014-02-15 Södertälje Ridklubb,msvB2, resultat 63.14%, oplacerad
2014-03-08 Föreningen Mantorps ryttarna, msvB5
 2014-04-11 Sällskapet Segersta Sportryttare, msvB4 
2014-04-12 Mariefreds Ridklubb, msvB4 
2014-04-20 Botkyrka Ridsällskap, msvB5
2014-05-01 Katrineholms Ryttarförening, msvB4
2014-05-02 Eskilstunaortens Ryttarförening, msvA
2014-05-11 Wallstanäs Ryttarförening. msvB4
2014-05-16 Nyköpings Ridsällskap, msvB4
2014-05-17 Hogsta Dressyrryttare, msvA

Jag kommer inte rida alla dessa utan beroende lite på hur hon utvecklas under våren så kommer jag välja tävling utifrån det. Målet är ju att gå upp en klass i år och tycker jag att hon är mogen för msvA i  maj så åker jag till Eskilstuna istället för Katrineholm  och Hogsta istället för Nyköping. Jag kommer inte heller åka både till Segersta och Mariefred i april utan där beror det nog lite på vem som dömer som avgör till vilken tävling jag åker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar