fredag 21 februari 2014

Lugn vecka o planerad träning

Under veckan som har gått har jag varit ledig och därför kunnat rida dagtid. Eftersom jag upplevde att Hedwig kändes lite trött dagarna innan tävlingen beslutade jag mig för att ge henne en lugn vecka med skritt i skogen när jag ändå hade den möjligheten. :-)
Nu kan jag inte påstå att hon kändes speciellt trött på våra skrittturer utan har muntert marscherat på (med hundarna skuttandes runt omkring) men jag tror ändå att vilan har gjort henne gott. Vi jobbar ju en hel del med att få upp henne i vikt och denna vecka har faktiskt gjort skillnad då hon nu börjar få tillbaka sin fina hals samt blivit mycket rundare över bakdelen.
Det är inte så att jag vill ha en fet häst men Hedwig är ingen fullblodstyp med uppdragen buk utan ett ganska rejält sto med mycket massa och då vill jag också att hon ska se ut så.
För mig är det också viktigt att hon har ordentligt med byggstenar att kunna bygga fina. starka muskler med så man inte bara sitter och "rider på skelettet".

Idag blir dock sista dagen av vilan och imorgon planerar jag att rida på banan igen. Nästa vecka kommer Per Sandgaard till anläggningen så då ska vi förhoppningsvis kunna visa upp oss från vår bästa sida. Jag har tränat för Per vid några enstaka tillfällen tidigare och tyckt att detta varit väldigt givande så jag ser fram emot träningen väldigt mycket. :-)

Förhoppningsvis kan jag få lite film från detta tillfälle. Mona? Nästa torsdag  vid 15:00 ungefär. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar