lördag 8 september 2012

Tävling

Idag åkte vi till Hogsta utanför Drottningholm och tävlade. En jättefin tävlingsplats och väldigt välarrangerad där allt flöt på kanonbra. Framridningen var i deras fina ridhus och tävlingen utomhus på den finaste utebanan jag har ridit med superfint underlag. Alla anmälda ekipage fick en liten välkomstpresent bestående av en termomugg och en jättefin liten nyckelring i form av en dalahäst fast med svenska flaggans färger. Himla trevligt intiativ som gjorde att man kände sig väldigt välkommen. Hit vill jag gärna åka och tävla igen!

Hedwig var verkligen fin på framridningen idag och hon kändes positiv och samarbetsvillig. Jag är också nöjd med hur hon kändes inne på tävlingsbanan där jag till stor del lyckades bibehålla en del av den fina traven som jag hade fått fram på framridningen. Men visst sjönk hon lite mycket i vissa delar men visade också fram en fin lätthet långa bitar. Galoppen red jag alldeles för dåligt och tappade lite för mycket aktivitet så där blev det lite väl slätstruket. Ingen superprocent idag, bara 60,46 pga några 5or och en 4a på ena slutan. Var för fokuserad på att hon skulle leda med framdelen så det blev knappt någon tvärning.:-) Nu har jag två tävlingar till på raken i samma klass så då ska jag försöka skärpa upp det som blev lite sämre idag och bibehålla det som var bra.
Mellan tävlingshelgerna ska vi roa oss med att åka till Runsten och vara med på fälttävlansträningar för nybörjare. Tror Hedwig kommer gilla det stenhårt om jag känner henne rätt.

Ha en fortsatt härlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar