onsdag 19 september 2012

Dressyrhästen på terrängträning

För att variera oss lite hängde vi på en träning på Runsten igår. Vi kom dit i god tid  eftersom jag tänkte att hon skulle få titta av sig lite på alla nyheter. Tror knappt att vi hann mer än ut på banan så öppnade sig himlen och det började regna ett iskallt, obehagligt regn i kombination med kastvindar. Samtidigt pågick en träning med avancerade ryttare som galopperade i full fart fram och tillbaka och hoppade alla möjliga och omöjliga hinder. Hedwig blev först svinsur över regnet och sen livrädd för alla galopperande hästar..Åh vad kul detta ska bli tänkte jag! Som tur var hade jag valt att sätta på pelhamstången så hon inte fick möjlighet att dra iväg med mig när hon höll på med sina konster

Men efter tio minuter drog regnet förbi och solen kom fram istället. Tränaren, de övriga hästarna som skulle vara med anlände och den andra gruppen avslutade sin träning. Hedwig blev gladare och slappnade av. Hon verkade gilla träningen och var i princip helt okomplicerad i allt vi fick prova. Jag tycker hon är så himla ball min häst! Att hon är dressyrhäst råder det inga tvivel om när man ser filmen men ändå så tar hon detta med en nypa salt och tyckte att det var väl en kul grej! Tränaren lade också upp allting på ett väldigt bra och pedagogiskt sätt.

Vi åker tillbaka nästa onsdag också och är med en gång till innan det är slut för året.

Uppvärmning

Hoppar en liten bana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar