fredag 31 augusti 2012

Liten träningsfilm

En kort filmsnutt från senaste träningen. Lite tjafsig var hon i början eftersom jag inte hade ridit något ordentligt dressyrpass på ett tag och hon går alltid som bäst efter att jag har ridit minst ett helst två dressyrpass på raken.
Trav plus byten
En del hästar sägs ju vara mer eller mindre födda på tygeln men det tror jag inte man kan anklaga Heddan för. :-) Hon har alltid en del synpunkter på eftergift och vinklade bakben i början av passet när hon sluppit ifrån dressyrarbetet några dagar. Men å andra sidan så är hon på plats relativt snabbt numera. Bytena fungerar bättre och bättre och hon har blivit mycket duktigare på att vänta på min hjälp. De har även blivit mycket rakare även om som synes på filmen det fortfarande kan svaja till då och då.:-)

I går när jag red var hon direkt bättre än passet på filmen. Jag hade bytt stång för att se om det gjorde någon skillnad. Egentligen en nästan likadan stång men stången som jag lånade har kortare skänklar än min och detta verkade passa Heddan bättre.
Red även igenom msvB2 och det fungerade finemang.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar