tisdag 28 augusti 2012

Veterinärkoll

Åkte iväg till vår veterinär idag för att göra en ordentlig koll. Heddan böjdes högt och lågt och longerades i båda varven. Sammanfattningsvis så har hon aldrig varit finare enligt veterinären som har kollat och sett henne vid ett flertal tillfällen under årens lopp.

Hon har ju absolut känts fin i ridningen men det är ändå skönt att göra en ordentlig koll någon eller ett par gånger per år för att upptäcka något eventuellt smygande.
Hedwig är en robust häst i sig men jag tror också att mitt träningsupplägg funkar bra och hjälper henne att hålla sig fräsch.

Nu laddar vi upp för några tävlingar som vi är anmälda till. Jag har valt att anmäla henne till några msvB2 eftersom jag tycker att det är ett riktigt trevligt program med en ganska lämplig svårighetsgrad för henne. Visserligen red vi msvB4 i våras med gott resultat och kvalade snabbt till msvA. Men jag känner igen behov av att pressa på utan tycker att hon kan få gå några program nu som är relativt lätta för henne så hon får lite lugn och ro på tävlingsbanan samt förhoppningsvis få ett par lyckade tävlingsresultat innan vi avslutar årets tävlingssäsong.
Full fart på Heddan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar