tisdag 29 november 2011

En vecka när jag trivs

I lördags tränade jag och Heddan  för Maggan Osmund som är B-tränare och väldigt kompetent. Dessutom en väldigt sympatisk person. Jag gillar att då och då ta hjälp av andra tränare för att "vidga mina vyer" så att säga. Ofta säger tränarna ungefär samma sak men kan formulera sig lite olika. Det har hänt mer än en gång att jag har fått en aha-upplevelse när jag har ridit för någon annan enbart pga att de har uttryckt en sak med andra ord. Jag har ridit för samma tränare sen Heddan var fyra år och jag trivs väldigt bra med henne. Hon har alltid varit ett stort stöd samt att hon alltid har uppmuntrat mig att även då och då rida för andra pga ovan nämnda anledning.:-)

Träningen för Maggan var väldigt givande och Heddan skötte sig fint. Fick bra hjälp och tips på hur jag kan jobba vidare med galoppen.

I söndags åkte en god vän och jag upp till Globen för att titta på küren. Jag tror faktiskt aldrig jag har sett så många bra hästar där tidigare. Patrik Kittel segrade över Tinne Wilhelmsson med minsta möjliga marginal men båda är fantastiska ryttare med otroligt fina hästar. Känner mig stolt över att dessa två gör sådan toppenreklam för svensk dressyr!


Efter dressyren var vi naturligtvis tvungna att vandra runt några varv inne i Annexet. Jag hittade ett par fina, mörkblå ridbyxor, en ursnygg tröja från Tattini och självklart..lite glitter till Heddan. Bland alla vackra OS-pannband föll det slutliga valet på detta:

Kommer sitta på kandaret.

Igår red jag för min vanliga tränare Pia Holgersson och vi la en hel del fokus på sidvärtsrörelser samt stärkande galopparbete. Heddan var riktigt fin!
Idag när jag red kändes hon ännu bättre och det märks att hon är inne i en bra period. I morgon hoppas jag hinna till stallet innan det blir för mörkt så att vi hinner lägga in ett pass med cantring och intervallträning på galoppbanan.

Torsdag blir det träning för Pia igen och sedan på lördag ska vi åka till Strängnäs och rida för Jan-Ove Olsson. :-) från dessa pass kommer det förhoppningsvis lite film sen.

4 kommentarer: