torsdag 23 november 2017

Vänta ut det

Jag antar att det är det enda man kan göra denna årstid.Vänta ut mörkret, vänta ut regnet. För egen del tror jag framför allt mörkret är jobbigast. Främst eftersom jag känner mig så begränsad av det. Denna årstid kan jag verkligen avundas de som inte behöver jobba dagtid utan kan utnyttja de få timmar av dagsljus som erbjuds.
Jag längtar otroligt mycket efter att få rida ut i skogen eller bort till galoppvägen. Har inte varit ute på två veckor och jag kan nästan bli deprimerad av det.

Jag har inte sprungit något med Heddan så vet inte om hon är helt ren ännu. Upplever dock att det finns en aningens värme kvar i kotan. Speciellt om man jämför med det andra frambenet som är iskallt.
Platina verkar hur pigg som helst och visar inga ömheter någonstans efter sitt utbrott i trailern förra veckan. Imorgon ska hon få en ordentligt promenad och förhoppningsvis kan jag få lite hjälp att lastträna i helgen. 
Får se sen om jag inte provar att rida en sväng på henne. Hon tycker att det är urtrist att inte få göra något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar