tisdag 7 november 2017

Såg att du red på fuxen..


Hedwig: Jag såg att du red på fuxen.
Matte: Du menar Platina?
Hedwig: Ja..den heter visst så.
Matte:  Ja det stämmer att jag gjorde.
Hedwig: Det var ingen vacker syn..
Matte: Nähä?
Hedwig: Den var ju helt utom kontroll! O du satt verkligen illa!
Matte: Men alltså..jag tyckte hon var duktig! 
Hedwig: Du sitter som en hösäck..jag påpekade det fleeera gånger!
Matte: Jo tack..jag hörde dig...fleera gånger!
Hedwig: Du borde ta lektioner..
Matte: Eeh..va? Jag har väl ridit för tränare på dig i hur många år som helst!?
Hedwig: Ja, det ska Gudarna veta..
Matte: Ja? Det har väl hjälpt lite ändå!
Hedwig: Du kan kanske börja rida på ridskolan här..det kanske hjälper..
Matte: Men alltså.. På riktigt!
Hedwig: Ja..jag bara säger det..
Platina: Matte har ridit på mig idag!!!
Hedwig: Jag såg det..
Platina: Jag var sååå braaa!!
Hedwig: Det ska jag säga dig...när jag var i din ålder..då minsann..kunde jag så oerhört mycket mer än dig och var så oerhört kompetent.
Platina: Matte red på mig idag!!!
Hedwig: Du sa precis det..
Platina: Jag var sååå bra!! O jag fick socker!!
Hedwig: Vi äter inte socker..du kommer få hål i tänderna och allihopa kommer trilla ur munnen på dig.
Platina: Matte reeed på mig idag!! Jag var såå bra!!
Hedwig: Jag ger upp..fuxen är puckad..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar