fredag 7 november 2014

Någon hade inte gjort sitt jobb

Maggan fick tydligen en föreläsning och uppläxning som hette duga i morse när hon äntrade stallet.  Det var allt från hänsynslösa, inkompetenta hästägare, till sena stallslavar som borde ha varit där minst trettio minuter tidigare.
Stackars Maggan var naturligtvis lätt frågande till detta men insåg efter en stund att  Hedwigs matte inte hade laddat höautmaten korrekt vilket inneburit att frukosthöet inte hade ramlat ner när det skulle. Hedwigs utläggning om detta hade tydligt varit  lång och förmodligen ganska tröttsam att lyssna på.
Nåväl, idag har jag laddat automaterna med korrekta kakor som borde ramla ner punktligt så madam blir serverad på utsatt tid...

I övrigt har veckan inte inneburit några direkta ansträngande övningar för Heddan. Hon har skrittat i skogen, blivit dubbellongerad, fått knata upp och ner för klätterbacken samt skrittad ännu mer i skogen. Idag var det dock tveksamt om någon hade kallat det skritt eftersom det mest handlade om att taktskritta, glo och smyga förbi snötäckta stenar och andra obehagliga saker i skogen, kasta sig över diken med tigersprång samt någon variant av ökad trav istället för lite lätt jogg.

Imorgon funderar jag faktiskt på att skritta över till Borgs och låta henne få några varv på galoppbanan. Frågan är bara hur jag sedan ska ta mig tillbaka hem sen utan att riskera livhanken. Heddan brukar tycka att det är väldans upplivande att galoppera på galoppbanan och ser heller inga hinder att fortsätta galoppera genom skogen hem. Själv är jag inte helt övertygad om att det är lämpligt med tanke på det lite väl kuperade underlaget.

Riktigt skönt iallafall att se henne på tömmen och jag kunde konstatera att hon ser väldigt fräsch och spänstig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar