lördag 22 november 2014

För att minnas

Skriver jag det här,

Hedwig känns verkligen fantastiskt fin att rida igen. Det har nu snart gått två veckor sedan blistringen av bakknäna och för varje dag nu känns hon mer elastisk, reglerbar och mjuk.
Eftersom jag även ville testa att se om hon var annorlunda utan biolightbehandling under en vecka hoppade jag över den också i samband med att hon blistrades. Nu har jag behandlat henne som vanligt i en vecka och det är nästan märkligt vilken skillnad det gör. Dessutom är hon klart mer tillfreds och gladare efter att jag höjde högivan med ett par kilo. Go o glad blick igen med spetsade öron. Hon var nästan lite deprimerad och väldigt grinig innan. Skönt när så lite kan göra stor skillnad för humöret. :-)

Idag var en sådan där behaglig, mysig dag i stallet. Stormockning av boxen och påfyllning av nytt strö. Torkade rent boxväggarna, fyllde på höautomaten, kraftfoder automater och fyllde på vattenhinken. Snackade skit med Maggan, red ett pass på banan på en häst som ger lyckokänsla! Biolightade och ställde sen in en belåten och tillfreds Hedda som nöjt tuggade på höet som fanns kvar i boxen.
Man mår liksom bra i hela själen efter en sådan eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar