söndag 26 oktober 2014

Carl Hester =Inspiration

Nu har jag förvisso sedan länge passerat stadiet när man har idoler och dylikt men finns det en person som jag älskar att se och lyssna på när han håller träningar så är det Carl Hester. Köpte till och med serien "At home with Carl Hester" som jag sett några gånger.

Tror det är hela hans avspända förhållningssätt samt fantastiska humor som gör det till ett rent nöje att lyssna på honom. Är det någon som jag verkligen, verkligen skulle vilja träna för någon gång i livet så är det honom.:-)



En clinic som jagt gärna hade sett är den som han och Charlotte Dujardin höll nere i Odensee alldeles nyligen.

Har hittat ett litet klipp på en intervju innan clinicen och även ett längre inslag från själva clinicen. Behöver väl inte säga att jag hade otroligt stor behållning av båda!
Intervju
Clinic

När man håller på med dressyr så är det alltid så himla gravallvarligt många gånger och jag tycker verkligen att det kan kännas dötrist. Det är nog en stor anledning till att jag gillar min tränare  så mycket för även om vi lägger mycket fokus på seriös träning så garvar vi mycket också och vi kan båda se det komiska i det mesta.

Banan hemma hade torkat upp bra så jag kunde rida ett lösgörande pass idag. Vet inte om Heddans krumbuktsprång igår när hon skickade sin matte all världens väg lösgjorde henne ordentligt men hon var häpnandväckande mjuk idag. Hade bara vanligt träns men hon kändes som en elastisk, mjuk gummiboll. Lovley!



1 kommentar:

  1. Håller med dig till 100 % ang CH- han verkar vara en underbar person.

    Och visst är det roligt om man kan skoja lite under träningarna- det gör jag i alla fall.

    Tränar ju för en dressyrdomare och ibland skojar jag med henne och ropar tex: "det var minst en 8:a på den (rörelsen) va"?

    Ang lösgjord upplevde jag en gång- då mitt sto kom kös i ridhuset innan jag hann sitta upp att hon kändes otroligt lösgjord av att ha rusat omkring i ridhuset utan mig på ryggen:)! Det var bara att hoppa upp och rida jättelätt därefter!

    SvaraRadera