söndag 2 juni 2013

Senaste veterinärchecken

I fredags var min veterinär ute och kollade Hedwig igen.
Äntligen fick vi klartecken att sätta igång så igår la jag på sadeln och skrittade uppsutten en dryg halvtimme runt galoppbanan. Visst var hon pigg men är så otroligt snäll så hon hittar inte på några dumheter alls. Jag ägnade halvtimmen åt att jobba henne i skritt genom att böja och ställa henne ganska mycket samt lite skolor, halter och ryggning.
I början tyckte hon inte alls att hon behövde hissa upp magen, vinkla bakbenen och kröka på nacken men mjuknade efter en stund och jobbade på riktigt bra.

Även om vi bara kommer skritta första veckan så finns det ingen anledning att inte gymnastisera hästen samtidigt tycker jag. Detta kommer kombineras med skogsridning så klart och jag planerar att lägga en del av igångsättningen hos en bekant som har underbara uteridningsmöjligheter eftersom våra ridvägar ute är lite begränsade.
Alltid trevligt med sällskap också så man kan sitta och babbla lite skit när man är ute i skogen. :-)

Så när andra lastar sina hästar för att åka på träningar, lastar jag min för att åka på skogsridning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar