torsdag 20 juni 2013

Hedwigs vecka

I veckan har jag varierat arbetet med Hedwig som jag brukar göra men skillnaden är att passen blir mycket kortare plus att jag inte har hoppat henne så klart.
Söndag: Galopp på galoppbanan där hon fick sträcka ut ordentligt men bara ett varv åt båda hållen. Mycket uppskattat kan jag säga.
Måndag: En timmes skritt i skogen. Hedwig är verkligen på många sätt den mest perfekta häst att rida ut på. Glad, smidig, framåt och modig (förutom när det gäller älgar då.. :-D)
Tisdag: Ett kort dressyrpass i ridhuset.
Onsdag: Lite markarbete med bommar. Första passet som jag red lite längre och krävde lite mer men hon kändes väldigt fin och fräsch.
Torsdag: Lite backträning med skillnaden att istället för att hon får gå uppför backen åtta gånger blev det bara två gånger idag. Mest pga att jag vill vara försiktig när vi går nedför än så länge.
Imorgon får hon helledigt och egentligen så skulle det så klart vara skönt för henne att gå i den stora fälttävlanshagen men jag är väldigt tveksam till om jag kommer våga ha henne där igen. Nu går hon halva dagen i en egen gräshage och andra halvan i grushage. Har delat upp det så mest för att hon inte ska bli smällfet.
Så länge hon ska vara tävlingshäst så är det kanske dumt att släppa ut henne i den stora hagen igen. Inte så kul att få hela säsongen spoilerad eller kanske ännu värre, en kronisk skada som gör att hon inte kan tävla mer.

Jag har även anmält till två terrängträningar i Botkyrka. En i slutet av juli och en i början av augusti. Det finns fler tillfällen på Runsten men jag börjar med dessa så länge. Hoppas komma igång med lite hoppning i juli också då denna träning bidrog mycket till hennes fina utveckling i vintras.

Ser även fram emot Falsterbo i juli där jag hoppas få se lite fina hästar och kanske shoppa lite samt en mysig dag tillsammans med mamma. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar