lördag 15 juni 2013

Lite uppdatering

Jag har nu ridit Hedwig i två veckor och hon verkar må fint. Instruktionerna jag fick angående igångsättningen var att eftersom det inte handlade om någon led eller sena så behöver jag inte vara så försiktig utan kunde börja trava och galoppera efter en dryg veckas skritt. Viktigast var att underlaget var mjukt. När jag rider henne nu så jobbar jag henne mycket i skritt men lägger in några minuters trav och galoppsekevenser och planen är att successivt öka längden på dessa.
Jag jobbar henne nästan inget lång och låg utan de stunderna hon jobbar ska hon vara kort, ihop och aktiv. Vill absolut inte att hon ska drälla runt med all vikt på frambenen efterom det är ena framknät som varit skadat.
Hedwig själv är nöjd och glad över att få komma igång igen och jag tänkte snart även lägga in lite galoppjobb på galoppbanan samt börja rida ut henne i skogen några gånger i veckan.

Om några dagar börjar min semester och jag ser verkligen fram emot en längre ledighet. Då blir det äntligen tid till att umgås mer med övrig familj,vänner och bekanta. Känns som att man försummar dessa under terminerna men å andra sidan har dygnet bara tjugofyra timmar och den lilla tid som blir över läggs på Hedwig,hundarna och så klart min man.

Så snart fikadags med alla mina kära vänner som jag träffar allt för sällan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar