söndag 17 mars 2013

Känns som utvecklingen går åt rätt håll

Galoppslutor har varit ganska jobbiga och Hedwig har inte tyckt att dessa är helt nödvändiga att utföra. Men under senaste tiden har de lossnat mer och mer och idag kunde jag rida båda galoppslutorna ur msvA-programmet och lägga två skitfina byten vid I. Hon var lugn och fin och kändes helt med på noterna. Känns som att vi nu behärskar det mesta i msvA utom det svårast då..piruetterna blir stora och byten i var tredje...Ingen enkel grej precis!

Jag kan nog klämma in fyra-fem byten på en diagonal men man ska ju fasen räkna och det ska bli rätt antal språng emellan o det ska vara rakt o hej o hå...
Jag har iallfall anmält till en msvA lite längre fram i vår. Även om jag kanske stryker mig om jag känner att vi inte är helt mogna så tror jag det är bra att ha anmält eftersom träningen då blir lite mer riktad och jag kommer lägga mer fokus på att hon ska lära sig seriebyten nu.
Om debuten inte blir alltför usel så kanske man kan sikta in sig på att inhandla en frack också så småningom.
Apsnygg från Kingsland..bara ca 7000:-...




Men jag har anmält till några msvB4 som jag förhoppningsvis ska kunna rida innan vi ger oss på svårare utmaningar på tävlingsbanorna samt att jag gissar att vi kommer rida i div I laget i år också. Första programridningen och uttagningen blir den 9 april för Pia Fälth så då får vi se hur laget för första omgången kommer se ut.







1 kommentar: