onsdag 7 november 2012

Nöjd pålle

Hedwig verkar trivas jättebra i nya stallet och ser ut att ha funnit sig väl tillrätta. Hon har fått en ny kompis, ett jämnårigt sto, som hon tillbringar hela dagarna tillsammans med ute i en enorm hage där det både finns gräs och skog. Till helgen planerar vi att introducera ytterligare ett litet sto, så som det ser ut nu kommer de vara tre stycken som går tillsammans.
Alla människor som har sin hästar där är otroligt rara och även jag trivs  himla bra. Älskar att vara där och fixa och pyssla och prata med alla goa människor.

Idag när jag kom dit bestämde jag mig för ta tag i klippningen av Hedwigs rejäla vinterpäls. Något som jag har skjutit framför mig flera dagar nu. Hon är redan klippt en gång i år men jag misstänker eventuellt nått lättare inslag av nordsvensk med tanke på hur snabbt hon sätter ny tjock päls. Nu är den iaf väck för den här gången men jag tror nog att det blir en till klippning igen om  någon månad.

När jag hade klippt henne slängde jag på hoppsadeln och hängde på de som hopptränade i ridhuset. Fick jättebra tips av en duktig tjej och då blev sprången så fina så! Mattes duktiga Hedda.
Imorgon är det dags för dressyrträning igen där jag misstänker att vi kommer jobba vidare med piruettarbetet och skolorna.

Annars har jag även planerat in en behandlig av ET på måndag och det blir spännande att höra vad han har att säga och om han kan hjälpa henne med hennes spända högerbog.

Kul var  också att förra inlägget slog rekord med närmare 300 läsare. Roligt att så många vill läsa om Hedwigs liv! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar