söndag 15 april 2018

Tävling idag

Hämtade in en lagom dammig häst från hagen på förmiddagen och tänkte att ett bad nog vore på sin plats. Tyckte att jag spolade och schamponerade ganska noggrant och i stallet såg hon ren ut.
Knoppade manen, bytte täcke och satte på transportskydd.
Lastade sen och åkte och hämtade Mona i Järna. 
När vi kom dit lastade jag ur och drog av täcket bara för att konstatera att ren var hon definitivt inte..😨🙈       Jag kunde dock borsta bort det mesta och tänkte att det är inte lika skarpt ljus inne i ridhuset..

Heddan verkade iallafall tycka att det var himla kul att vara på tävling. På framridningen ville hon mest galoppera och jag tänkte bara hur ska det här gå nu. Det gick bra så länge jag red lätt men så fort jag satte mig så japp..då var det visst galopp nu eller hur!🐎
Men sen är det precis som att hon vet exakt när det gäller. Hon var så fin i programmet även om vi fick ett omslag i ena mellangaloppen. Totalt blev det 65.4% idag. Verkar som att hon mår hur bra som helst så mitt upplägg med att enbart rida ut och sen åka och träna en gång i veckan verkar passa henne perfekt. 
Jag får hela tiden höra att hon aldrig sett så fin ut och det värmer mitt mattehjärta såklart. Glad och lycklig häst=glad och lycklig matte.❤️
Platina rider jag varannan dag nu och hon är så snäll och duktig. Imorgon planerar vi uteritt och det blir perfekt för Heddan med en skritt o lite travrunda efter tävling. Det blir lagom för Platina också som såklart inte är så stark ännu. 
Fy fasen vad jag njuter av våren! Hur underbart är det inte med dessa soliga dagar och ljusa vårkvällar!😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar