fredag 27 januari 2017

Liten utvärdering av magnetpaddarna


Köpte dessa paddar, fast med tjugofem rutor och magneter, förra veckan. Heddan  har stått med dem varje natt nu i en vecka. Innan hade jag lindat henne med back on trackpaddar i lite drygt en vecka. Det hände inget speciellt med back on trackpaddarna utan hon fortsatte att vara rejält ifylld i benet på morgonen. Nu efter en vecka med magnetpaddarna är det jättestor skillnad och det finns bara kvar en liten ifyllnad precis där hon förmodligen slagit i.

Nu vet man ju inte om det är "tiden" som gett det goda resultatet i och för sig plus att hon rids mer och mer normalt nu. Rörelse gör absolut att svullnaden försvinner nästan helt. Tycker ändå att det är väldigt positivt att hon inte blir så ifylld över natten längre och jag tror att magnetpaddarna har hjälpt mycket med tanke på hur snabbt det vände när jag började använda dem.

Hon känns väldigt pigg och fräsch i ridningen om än lite stark. Idag red vi lite travbommar med galoppfattning efter på en volt samt två långsidor skänkelvikning i galopp åt båda hållen. Tycker hon var riktigt duktig och var fin speciellt över bommarna.
Imorgon ser vi fram emot en lång skogstur efter några dagar i ridhus.

Tävlingssäsongen börjar närma sig så sakteligen. Jag har inte haft något direkt tävlingssug men kanske att jag börjar längta lite nu. Får se var det kan tänkas dyka upp någon lämplig.

Annars är det bara två veckor kvar nu till första träningen med Per denna säsong och det längtar vi såklart mycket till! Blir första Tårtkalaset för 2017 och egentligen borde vi ha semmelkalas den gången. Helst en prinsessemla till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar