måndag 11 april 2016

Tredje starten

Igår var första omgången av allsvenskan div I. Trots att vår klubb är väldigt ny lyckades vi vinna första omgången. Verkligen superkul att åka iväg och tävla tillsammans och känna supporten från lagkompisarna!




Nöjd matte och Hedda efter första prisutdelningen. :-)

Heddan var verkligen så himla fin att rida i programmet igår och jag satt mest och njöt. Har ägnat veckan åt att reflektera lite hur jag rider på tävling och kommit fram till att jag allt som oftast "rider programmet" istället för hästen. Inte konstigt att Heddan undrat lite vad i hela friden det har tagit åt människan på ryggen. Igår tänkte jag inte så mycket på programmet utan fokuserade på att försöka lotsa henne så bra som möjligt genom alla delar. Självklart blev det lite småmissar ändå men överlag så gick det väldigt lätt och hon kändes med mig igenom princip hela programmet. Härlig känsla! Resultatet blev 66.3% och en individuell 6:e plats.
Film på ritten


Idag kom min equiterapeut ut och han tyckte hon var väldigt fräsch och fin. Bara lite smågrejer som han hjälpte henne med. Helt uppenbart att i synnerhet  massagen  hjälper att hålla henne mjuk i muskulaturen.

När man varit så duktig på tävling och dessutom fått laser och akupunktur får man helledigt förutom tjugo minuter i skritten. Gäller att passa på att sola sa Heddan.


Även om man såklar gärna kommer fram o säger hej till matte. :-) Kan ju finnas nått gottis i fickan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar