torsdag 5 november 2015

Liten check

Jag lägger förvisso ner ganska mycket jobb själv på att underhålla Hedwig med hjälp av massage och biolight. Dock vill jag att min ET gör en grundligare koll av henne några gånger om året. Han kan hitta små ömheter och annats som jag missat eller inte upptäckt själv.

Hon har  känts väldigt fin men eftersom jag ändå inte har några tävlingar kvar denna säsong tyckte jag det passade bra med en liten genomgång samt några dagars vila. Hon var väldigt fräsch överlag förutom en liten spänning i höger lårmuskel så där tyckte han att jag skulle jobba lite extra med massage och bioligt. Dessutom rekommenderar han en del stretchövningar som jag kan erkänna att jag fuskat med. Får väl bättra mig där lite. :-)

Jag vet att en del tycker att jag är lite knäpp som lägger ner så många timmar "friskvård" på hästen men jag tänker väl också att ska jag kräva att hon ska prestera på högre nivå måste jag också hjälpa henne att hålla muskler och leder så mjuka och smidiga som möjligt. Hon kommer aldrig plocka poäng på att hon kommer intravandes med framknän som nästan slår i hakan. Däremot kan jag satsa på att ha en så välgymnastiserad och lydig häst som möjligt och som kan utföra rörelserna med mjukhet och lätthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar