onsdag 3 december 2014

På dansbanan i månljus

Ja sämre kan man ju ha det.
Jag måste verkligen ge en eloge till Maggans man, Anders, som sköter ridbanan på ett helt outstanding sätt. Den påminner verkligen om en dansbana, helt jämn och fin.
Idag kunde jag rida på i det närmaste perfekt underlag under en stjärnklar himmel och nästan fullmåne. Tycker inte att det är så värst synd om en när man rider sin fina häst,  andas frisk, härlig luft och lyssnar på bra musik.

Hedwig hade ägnat en stund åt att skena som en vettvilling i sin hage idag tydligen medan hennes haggrannar hade tittat lite undrande på hennes vansinnesattack. Det finns ingen riktig förklaring till varför just enbart hon beslutade sig för att galoppera runt i sin hage som om hon förlorat all vett och sans. Eventuellt kan hon ha fått för sig att någon illvillig älg kikade fram bakom någon gren i skogen eller så ansåg hon helt enkelt att stallslaven kom några minuter försent enligt hennes klocka.

Hon var fin och lätt i ridningen men kändes lite springig i traven. Kan ha berott på att hon kanske var lite trött efter sitt eget motionerande. Galoppen kändes dock riktigt fin, speciellt vänster. Imorgon är det träning så hon fick en ordentlig behandling med biolighten för att slippa eventuell träningsvärk och stelhet. Härligt tyckte Heddan som stod och halvsov medan jag höll på. :-)

I övrigt inser jag att jag inte kan skjuta upp klippning så mycket längre. Hon ser lite hemtrevligt småraggig ut för tillfället och kanske inte helt som en stilig dressyrhäst.. Men..att klippa häst är så otroligt tråkigt att jag nästan hellre låter henne fortsätta se ut som en liten raggsocka.

Hmm..kanske inte den looken vi strävar efter..

Dessutom behöver jag ringa min veterinär för att vaccinera henne. Får försöka komma ihåg det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar