lördag 23 november 2013

Tränare jag ridit för.

Ja, alltså det är faktiskt en hel hög. :-)

Jag har i princip heller aldrig varit missnöjd efter någon träning utan alltid upplevt att jag fått bra hjälp med just det problemet som varit aktuellt just vid det tillfället.

Vet bara ett tillfälle när Hedwig var fyra år och jag letade tränare som jag åkte hem och mer eller mindre grät för jag undrade hur fasen det skulle sluta. Kom ut ,en visserligen väldigt vänlig människa, som hade en tanke att Hedwig enbart skulle ridas på lång, hängande tygel. Hedwig tyckte upplägget var utmärkt eftersom hon fick vara 7 mil lång och hänga på bogarna med bakbenen fem mil bakom sig men jag fick lätt panik eftersom jag snabbt insåg att detta inte var någon direkt önskvärd form.

Väldigt snart efter det fick jag som tur var kontakt med min nuvarande tränare som sedan dess hjälpt mig på regelbunden basis. :-)

Men under årens gång har jag då och då även ridit för andra och tycker ofta att det ger ett väldigt bra komplement. Egentligen har alla i princip samma mål och metoderna tycker jag inte heller skiljer sig så enormt mycket åt. Dock kan olika personer uttrycka samma sak på olika sätt vilket kan göra att man plötsligt förstår hur man kan komma tillrätta med något som man kanske kört fast lite i. Fördelen med min vanliga tränare är att hon tycker att det är intressant att höra om andras upplägg och om jag tycker att det är något som vi kan ta till oss i den fortsatta utbildningen av Hedwig plus att hon själv rider regelbundet för tränare och därmed också själv utvecklas hela tiden.

Tänkte iallafall göra en lista på de tränare som jag ridit för och som jag kan rekommendera och som bidragit till att Hedwig och jag har kommit en liten bit vidare på vår gemensamma väg tillsammans. :-)

Sigrid Bergåkra, B-tränare och dressyrdomare

Pia Holgersson, C-tränare (ordinarie)

Mattias Jansson

Ralf Hannöver
Film från träning med Ralf Hannöver  (Hedwig är 6 år)

Pelle Duvefelt, B-tränare
Träning för Pelle (Uttagning inför div I, 2012)

Per Sandgaard

Eva-Karin Oskarsson, A-tränare (3-dagarskurs på Strömsholm)


Liane Wachtmeister A-tränare
Träning för Liane (Sept 2013)

Arthur Kottas
Träning Arthur Kottas (Sommar 2012)

Maggan Osmund, B-tränare
Träning Maggan (dec 2012)

Jan-Ove Olsson, B-tränare
Träning Jan-Ove (dec 2011)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar