torsdag 28 november 2013

Friskförklarad

Återbesöket idag tog max en kvart tror jag.

Hedwig smällde ner hovarna i backen efter böjprovet och travade som en arab. Inte en anmärkning någonstans.
Jag var inte så orolig eftersom hon verkligen känts fräsch men man vet ju aldrig om något kommer fram när man böjer dem..
På väg därifrån passade jag på att ringa min equiterapeut. Vi hade en inbokad tid precis i samband med att hon blev halt så den fick jag avboka. Equiterapeuten som uppenbarligen verkar tillhöra de mer morgonpigga typerna föreslog kl 7:00 nästa fredag.
Jag har 25 minuters resväg till stallet så det blir till att kliva upp ännu mer i ottan än vad jag brukar..
Men det blir ändå bra timat då jag tänkte ägna denna och nästa vecka åt att trappa upp igångsättningen för att sen rida som vanligt veckan efter det.
Med tanke på upptrappning av träning så är det nog även dags att plocka fram klippmaskinen nu. Tror inte Hedwig har varit så välpälsad som hon är nu sen hon var tre år..:-)) I kombination med den långa, ostyriga manen är det inte så mycket som för tankarna till elegant dressyrhäst. Men hon verkar trivas med skogsmullelooken helt klart. Egentligen är hon inte är så imponerad över att ha täcke på sig utan fick hon bestämma så skulle alla täcken brännas på bål och hon skulle framleva vintern i sin egenhändigt skapade pälsjacka.
Tyvärr delar jag inte hennes uppfattning och på lördag ryker nog pälsen.

På söndag ska jag sen åka till globen tillsammans med en kompis för lite extra inspiration. Ser verkligen fram emot en härlig eftermiddag med duktiga ryttare samt förhoppningsvis lite trevlig shopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar