onsdag 27 juni 2012

Mer film från Arthur Kottasträningen

Första passet dag två.
Inte dra i munnen..

Här var han verkligen på mig om att jag måste sluta rida med handbromsen i eller börja dra i tyglarna så fort det kändes som att jag inte hade full kontroll. Det gör bara att jag sabbar hennes möjlighet till att utveckla sina gångarter. Kommer att börja rida utan stigbyglar igen minst en kvart varje dressyrpass samt be någon longera mig då och då.

Jag känner mig verkligen sporrad till att utveckla min ridning mer och jag ska absolut spara ihop pengar så jag kan åka ner på fler kurser!

Fler filmer kommer läggas ut.

2 kommentarer:

  1. Åh.vad.kul att du lagt upp filmer!!! Skall kolla på dem lite senare. Vad inspirerande det låter med träningen!!!

    Har du sett att det förmodligen kommer med en D-Day häst till OS??? Hedwig är väl efter D-Day om jag inte missminner mig. Det är en häst som utbildats i Sverige och sålts till Kanada. D'Niro heter den (tidigare riden och ägd av Maria Sjöblom). Här är en liten film på den ... så himla kul att se eftersom jag oxo har en D-Day 99'a som nästan ser exakt likadan ut i typen!!!

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s6UEOLrBxBo

    SvaraRadera
  2. Ja Hedwig är efter D-Day.:-) Men vad häftigt med den som ev är uttagen till OS! Måste kolla filmen. Tack för länken! :-) (Kul att du också har en D-Dayavkomma förresten!)

    SvaraRadera