måndag 10 december 2018

Lite lagom dement

Heddan är en snäll och tålig häst, det ska gudarna veta.
Igår skulle jag rida henne innan jag åkte till ridhus med Platina. Kände mig lite lagom stressad eftersom vi skulle åka till min pappa på eftermiddagen så det gällde att vara effektiv.
Sadlade och tränsade Hedwig och red iväg. När jag kommit en bit på väg såg jag till min förvåning att Platinas tyglar satt på Hedwigs träns. De har inga stoppar på och eftersom jag alltid med martingal på Heddan när jag rider ut så hoppade jag av och tog av martingalen. Alltså..när fasen bytte jag tyglar tänkte jag..

Red vidare och hon kändes fin men inte riktigt så mjuk i munnen som hon brukar vara. Så kan det ju vara vissa dagar men tyckte det var lite oväntat. Kommer hem, tränsar av och inser inte att jag har klämt på henne Platinas träns och alldeles för lilla bett förrän jag står och sköljer bettet..

Så inte konstigt att hon kändes lite annorlunda med på tok för kort bett i munnen..😂 Hon undrade väl vad det var för skit jag hade fått för mig att hänga på henne nu..
Men är man världens snällaste så gör man så gott man kan ändå..
Platina har 11.5 i storlek och Heddan 13.5😇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar