måndag 1 januari 2018

Täckesmarodör numero uno

Den titeln tillägnas Hedwig. Hon har, utan att skämmas, strimlat tre stycken splitter nya horsewaretäcken den här hösten.
I lördags köpte jag ett Hansbo på rea och redan dagen efter det använts för första gången var det två små hål i det trots att det smetats in noggrant med antibit.
Det är alltså inte ett enda av Hedwigs egna täcken som gått sönder utan bara Platinas täcken.


Kan erkänna att man känner en lätt uppgivenhet när täcke efter täcke hänger i trasor. Eftersom Platina inte är klippt har jag bara haft skaltäcken på henne och efter att ha googlat desperat om det finns något man kan göra eller om vissa täcken håller bättre har jag förstått att det måste ha minst 1000D för att kunna tåla bitsugna hagkompisar..De tunna horsewaretäcken jag har köpt har bara haft 600D.
Har nu beställt ett täcke med 1200D och ber på mina bara knän att det i alla fall ska hålla över vintern.


De är inte osams på något sätt utan står ofta och kliar på varandra men om Platina inte flyttar på sig tillräckligt snabbt när hon ska enligt Heddan kan hon få ett hugg i rumpan vilket innebär att täcket ryker.


Förhoppningsvis ska nu detta hålla lite längre än två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar