onsdag 29 juli 2015

Piggelin Hedda

Heddan har kommit en bit i sin igångsättning och hon verkar mår hur bra som helst hittills iallafall. Massor av energi och känns väldigt fräsch. Passen är fortfarande väldigt korta och större delen jobbar jag henne i skritt. Har dock lagt till lite trav och galoppjobb om man nu kan kalla det för jobb. Handlar mest om några varv åt båda hållen samt något enstaka byte åt båda hållen. 


Det som främst slog mig idag var hur otroligt fin hon är i kroppen. Jag kan knappt minnas när hon hade så fin hals som hon har nu samt att att hon är rund och fin över bakdelen. Hela hon glänser som ett nypolerat mynt och hon är full med hälsofläckar.


Även om magen är lite rund av gröngräset bekymrar det mig inte speciellt. Den kommer försvinna ändå ju mer igång hon blir.


Fin hals!


Nu får det banne mig vara nog med fotandet tycker Heddan. Alla andra har fått mat utom jag!

Alla som känner Heddan vet att hon är en dam med bestämda åsikter om hur saker och ting ska skötas. Så fort stackars Moa kommer på morgonen tjatar hon hål i huvudet på henne att hon omedelbart ska släppas ut och verkligen inte har tid att tugga på nått torrt skit som slängs in i boxen. Ut i gräshagen ska hon bums! Väl ute i hagen står hon tydligen och gapar om att alla hennes kollegor även ska släppas ut omgående..

Om hon fortsätter att hålla sig fräsch siktar jag på några tävlingar i september /oktober. Vi får se, jag forcerar inte igångsättningen utan satsar på att hon ska hålla istället. :-)

3 kommentarer:

  1. Och vad har du gjort för att få till den halsen nu under konvalescensen??? :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte gjort något speciellt förutom att jobba henne i skritt. Alltså dressyrjobb med fokus på att få henne så lösgjord som möjligt. :-) Är lite förvånad själv faktiskt men kanske att hon inte har några spänningar i kroppen efter att ha vilat länge i kombination med det ganska mjuka jobbet har gjort att hon kunnat få fina muskler på rätt ställe. :-)

      Radera
    2. Ja hon ser jättefin ut <3

      Radera