söndag 31 augusti 2014

En dyr investering

Ja det kan man helt klart säga att jag har gjort.

Efter att ha provat Maggans biolight på Hedwig vid flera tillfällen och märkt hur mjuk och fin hon känts i ridning  efter behandling valde jag att införskaffa en egen.
Tanken för mig är att i första hand använda den för att förebygga skador på Hedwig men jag kan också tänka mig att behandla andra hästar mot viss ersättning och i mån av tid.

Mer information om biolight finns här http://www.biolight.se/

Den kom förra veckan och Sandra som har tagit hand om Hedwig medan min man och jag har varit i väg på ripjakt har behandlat henne varje dag samt skrittat ut i skogen. Tror det har varit en perfekt kombination av vila och friskvård för prinsessan :-))

Imorgon börjar allvaret igen och lilla damen måste återigen vinkla bakben och kröka nacken. På lördag är det tävlingsdags igen och förhoppningsvis kan vi prestera en hyfsat anständig runda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar