måndag 3 december 2012

Fin på tömmen idag

Idag blev det ett pass på tömmen för Heddan. Försöker ha minst ett pass varje vecka där jag kan se henne från backen så jag kan upptäcka små förändringar tidigt. Under passet idag kunde jag konstatera att hon ser oförskämt fräsch ut. Skrittmaskinen ville inte samarbeta i kylan så det blev ingen uppvärmning i den men jag masserade in liniment i nacken 20-30 minuter innan jag började arbeta henne och det är verkligen som magi. Hon joggade på så fint och såg helt mjuk och loss ut.  Härlig känsla!

Igår var jag i Globen för att titta på küren och som vanligt imponeras jag av hur fantastiskt välgymnastiserade de allra flesta av dessa hästar är. De är så elastiska och mjuka att man knappt tror det är möjligt. Väldigt inspirerande att se iallafall.
Efter showen begav vi oss till shoppingen och en sak som jag hade bestämt mig för att köpa var ett, som jag nämnt tidigare, nackskydd från Back on Track. Tyvärr fanns det bara ett kvar i storlek S så det blir till att skicka efter från nätet istället. Men ett par nya roeklhandskar fick följa med hem samt en härlig ny vinterjacka från Geografical Norway.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar