onsdag 12 december 2012

Återbesök av equiterapeut

Hedwig blev helt bra och mjuk i nacken efter att hon behandlades av equiterapeuten Mats Gunnarsson för lite drygt en månad sen. När han kom tillbaka för att behandla några andra hästar och jag fick möjlighet att låta Hedwig behandlas en gång till tyckte jag att det var lika bra att haka på. Denna gången fokuserade han på att få loss hennes länd som gärna blir alltför spänd. Det krävdes en del övertalning men till slut så gav hon med sig och Mats lyckades få loss spänningen i länden vilket resulterade i att hon började tugga och sänkte huvudet. Nu har hon fått vila i tre dagar. Bara gått i hagen hela dagen och sen  i skritten en halvtimme på kvällen medan jag har mockat och fixat hennes mat.

Efter att hon har gått i skritten ägnar vi en stund åt hennes "favoritgymnastik"..stretching av nacken med hjälp av lite morötter o sen stretchar jag ryggen med hjälp av två hovkratsar.

Film! Stretchar nacke o rygg

I morgon ska jag jogga igång henne igen lite lätt. Ska bli väldigt spännande att se om det har blivit någon skillnad. Gissar dock att det inte kommer märkas direkt utan kanske mer om någon vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar