lördag 26 september 2015

Tävlingsdags

Nöjd ryttare med hatten lite käckt på sned..

Första starten sen i våras och det gick fint. Jag fokuserade på att rida tydliga övergångar och halvhalter.
Klassen vi red var en msvB4 och den dömdes av tre domare. Alla tre låg väldigt jämnt så det känns  verkligen som att vi fick en rättvis och bra bedömning. :-) 

Heddan verkade iallafall vara glad att vara på tävling och tuffade glatt på i programmet utan några större missöden. Flera grejer som jag var nöjd med och som vi jobbat med medan andra behöver bli bättre.
Jag hade inga speciella förväntningar så det var ju himla kul att vi kom tvåa. Roligt också att Carina på Rebell kom trea då vi båda har samma tränare. 

Jag har ju varit väldigt återhållsam under sommaren med ridningen men nu börjar hon kännas såpass bra och fräsch att jag kan öka på kraven lite mer. Nästa tävling om en vecka så vi fortsätter jobba med halvhalterna och lösgjordheten. :-) Ett evighetsgöra kan jag lova,

Men idag och en vecka framåt ska jag leva på den härliga känslan man får efter en bra tävling.

Lite suddig

3 kommentarer:

  1. Åh vad stabilt, planerat och völridet det ser ut! Grattis :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag var nöjd med henne efter ritten så himla kul när även domarna tyckte att det var trevligt. :-)

      Radera