lördag 15 augusti 2015

Då har man varit "beridare" idag igen..


Ponny nr 1 Heddan
H: Vad gör du här? 
A: Jag ska rida.
H: Är du inte klok, jag äter!
A: Du har ätit sen typ 7 i morse..
H: Det är lögn.
A: Alltså, du kan jobba en liten stund varje dag.
H: Jag kommer magra.
A: Det kanske inte gör nått om du tappar ett gram eller två?
H:  Har du sett dig själv i spegeln nyligen?
A: Måste vi alltid hamna här? Att det alltid måste tjafsas om allt hela tiden?
H: Ja
A: Nu travar vi lite.
H: Ooh vad jag kan gå på tygeln!
A: Trevligt. Vi galopperar lite.
H: Det ska fan gå undan!
A: Öh, nej halvhalt!
H: Du hörs dåligt, det ska jävlar i mig gå undan!
A: Nej! Halvhalt!!

Ponny nr 2 Kråkan
K: Jag älskar min matte.
A: Vad fint, men idag ska jag rida.
K: Jag älskar dig också. O jag älskar socker.
A: Det finns inget socker men jag har morotskarameller.
K: Jag älskar morotskarameller.
A: Vi travar lite.
K: Jag älskar att trava!
A: Vi galopperar lite.
K: Jag älskar att galoppera!
A: Halvhalt?
K: Jag älskar halvhalter!
A: Duscha nu?
K: Jag älskar att duscha.
A: Du får gå ut en stund till.
K: Jag älskar att gå ut till min hage!
A: Jag tror jag älskar dig också Kråkan, du är så snäll o go o rar!
Ponny nr 3 Salsa
S: Socker?
A: Finns inget. Morotskaramell?
S: Gott.
A: Nu sadlar vi.
S: Socker?
A: Nej nu ska vi tränsa.
S: Socker?
A: Det finns fortfarande inget, nu ska vi rida.
S: Jag älskar socker!
A: Det tror jag ingen har missat. Vi travar lite.
S: Jag är kissnödig!
A: Ok, nu travar vi.
S: Jag är bajsnödig.
A: ok men nu kan vi trava.
S Hade du nått socker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar