lördag 21 december 2013

Ibland överraskas man.

Och det på ett härligt, positivt sätt.

En av mina stallkamrater sa igår att hon tyckte det var så himla tråkigt att vi skulle flytta och fortsatte med:     " Vem ska jag nu titta på?"  Jag älskar att titta på när du rider din häst, hon är precis en sådan häst man vill ha, hon ser alltid så himla ambitiös och positiv ut. Det ser alltid så lätt, mjukt och samspelt ut när du rider henne och hon har så himla fin resning och form. När jag ser er så tänker jag på ryttare som Klaus Balkenhol och Goldstern, det är äkta dressyr för mig."

Vad ska jag säga..jag blev verkligen otroligt glad, lite chockad och nästan rörd över denna fantastiska komplimang. Och eftersom jag är genuint svenskt och uppfostrats med en lämplig dos av jantelagen så har jag svårt att verkligen ta till mig komplimangen. Den vänliga människan är  inte helt okunnig utan har själv tävlat upp till minst St George om inte högre även om det nu är några år sedan nu. Hon har kommit in och tittat på våra träningar sen hon flyttade till oss så hon gillar oss verkligen,

Jag är själv ganska självkritisk och tycker alltid att allting kan bli bättre. Jag vet också att det finns massor med flottare hästar med mycket duktigare ryttare än Hedwig och mig men det är verkligen roligt att få lite positiva ord ibland. Och visst har det hänt en hel del med Hedwig denna höst trots skada och hon ger en härlig ridkänsla nästan varje pass. Bärigheten har blivit så mycket bättre och med den får man ju en massa annat på köpet.

Jag hade en väldig tur som hittade Hedwig eftersom vi passar så bra ihop. Tror det bidrar mycket till att jag aldrig tröttnar och att vi fortsätter utvecklas tillsammans  Jag aldrig ångrat mig ens en sekund att jag köpte henne eller tänkt att jag ska sälja henne. Har jag haft sådana tankar har det enbart handlat om en ångest över att jag skulle hamna i en situation där jag inte skulle kunna behålla henne.

Nu är det inte så långt kvar tills vi flyttar och jag tror det kommer bli jättebra för både mig och Hedwig. Hon kommer få bo i ett helt nybyggt, superfräscht stall, få jättefin hage och utfodras 8 (!) gånger per dygn tack vare foderautomater.
För er som inte vet vart vi ska så är det hit vi ska flytta:

http://www.osmunddressyr.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar