söndag 15 juli 2012

Planering

Om jag ser tillbaka på hur tävlingsterminen har sett ut för oss den här våren så måste jag säga att jag är riktigt nöjd. De gånger resultaten inte har blivit så bra har det i princip alltid berott på att min tidsplanering har varit alldeles för dålig och jag inte har hunnit rida fram tillräckligt. (Täby, Eskilstuna och senast nu i Gnesta) På de tävlingar där jag har kunnat värma upp i god tid och hon har gjort fina rundor har hon nästan varje gång varit första, andra utanför placering. Och det är väl ungefär där vi befinner oss i dagsläget. Hon behöver komma ihop sig lite mer samt lätta upp lite mer fram. Så nu har jag beslutat att tävlingar under hösten inte är första prioritet utan jag kommer lägga fokus på att stärka upp henne ytterligare. Visst..känns hon fin i oktober/november och det finns några lämpliga tävlingar så kanske jag åker för att se hur hon hävdar sig men det återstår att se. :-) Annars tror jag att vi ägnar hösten och vintern till att finslipa på detaljer för att försöka få ännu bättre tävlingsresultat nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar