torsdag 21 juli 2016

Smarta lösningar

Ett skäl till att jag gillar PS-tränsen är att det är väldigt enkelt att byta delar. 
Köpte ett youngster revolution förra hösten med remontnosgrimma.

Därefter tillkom en high jumpnosgrimma

Och senaste är en high jump med aachen.

Den sista köpte jag eftersom hon fått lite fukteksem efter grimman och då kliat upp fula sår. Hon hade precis samma sak för två år sedan och det är lite pyssel för att få det att läka. Först och främst får inget ligga emot så då var denna nosgrimma perfekt. Sen är det på med zinkpasta för att få det att torka ut.

Nosgrimman fick jag tag i helt obetydligt använd och i princip i nyskick!

Så med dessa tre nosgrimmorna samt mina fyra olika pannband kan jag lätt variera tränset efter behov.:-) Det är extremt lätt att byta grejorna och man behöver aldrig plocka isär hela tränset. Jag älskar smarta lösningar och Heddan verkar trivas lika bra på alla tre! Tummen upp säger jag bara för smarta lösningar.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar