lördag 18 juni 2016

Lite sammanfattning av våren

Totalt i vår har vi gjort nio starter, Sex i msvB och tre i msvA. I msvB har hon fyra placeringar där hon nu känns stabil. MsvA är fortfarande lite skör och det spricker i de svårare delarna. Inget jag bekymrar mig för. Även om % blivit ungefär densamma så har hon känts säkrare för varje start. Tex så blev hon stressad i serien i de första två starterna och bytte lite hur som hela vägen in i mål..Igår jagade hon inte alls upp sig utan bytte ganska lugnt men hade lite svårt att vänta på matte och räknade lite själv. Men det blev fem ganska fina byten och inga på medellinjen.. Framsteg! :-))

När jag tittar på tävlingsfilmen så känner jag mig väldigt glad eftersom det på det stora hela flyter på ganska fint. Hon behöver bli ännu mer bärig såklart och hemma kommer den fina formen allt oftare men på tävling lyckas vi inte riktigt ännu och det hänger nog ihop med styrkan. Jag tänker mig att vi nu ska vänta med nästa start i msvA till mitten på augusti då Gripen har sitt meeting. Har anmält till en msvB4 i mitten på juli när vi har hemmatävling men i övrigt ingenting.

Hon kommer få ta det lite lugnt nu några dagar och sen har vi en träning för Per Sandgaard på torsdag och förhoppningsvis en till träningshelg för Paulinda Friberg i juli. Vi får se. I övrigt kommer vi plåga vår vanliga tränare som nu känt oss i 10 år faktiskt. Heddan var bara fyra första gången vi åkte till Pia för att träna och alla som befann sig i ridhuset fick ställa sig i något hörn när vi skulle galoppera..Hon var inte helt lättmanövrerad i sin stora unghästgalopp..:-))

Som unghäst på Visbohammar. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar