fredag 5 oktober 2012

Filmer från senaste träningen

Jag skulle säga att Hedwig just nu är inne i en ganska ordentlig utvecklingsfas och stunderna när hon känns riktigt fin blir fler och längre. Hon kan samla sig bättre och lättare nu och även behålla den längre stunder.

Igår jobbade vi en del med traven och att få lite mer kadens i den. Det blir lite av och på, lite taktmissar men också några fina steg.
Travjobb

Galoppen har utvecklats bra och hon har kvickat upp sig en hel del. Viktig bara att se till att hon inte spänner till för mycket och blir för hög i formen. Bytena blir också bättre och säkrare. Hon gör även riktigt fina skrittpiruetter men jag måste bara se till att hålla igång trampet runt så att hon inte fastnar. Blir lätt så om jag centrerar den lite för mycket.
Galoppjobb med övergångar
Skrittpiruetter och bytesträning
Lite tramp

Jag kände mig nöjd med träningen igår och idag struntade vi i ridhuset och hon fick istället sträcka ut på galoppbanan i den härliga höstsolen samt att vi skuttade runt på våra små hinder en stund nere på hoppbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar